• Actualitate
  • Administrație
  • Descoperă Teleormanul
  • Eveniment
  • Poiana lui Iocan
  • Special
  • Video
duminică, martie 26, 2023
Cronica de Teleorman / Ştiri din Teleorman şi nu numai
Nici un rezultat
View All Result
  • Actualitate
    • Cultură
    • Educație
    • Politic
    • Sănătate
    • Social
  • Administrație
  • Descoperă Teleormanul
  • Eveniment
  • Poiana lui Iocan
  • Special
    • Dezvăluiri
    • Interviu
    • Reportaj
  • Video
  • Contact
  • Actualitate
    • Cultură
    • Educație
    • Politic
    • Sănătate
    • Social
  • Administrație
  • Descoperă Teleormanul
  • Eveniment
  • Poiana lui Iocan
  • Special
    • Dezvăluiri
    • Interviu
    • Reportaj
  • Video
  • Contact
Nici un rezultat
View All Result
Morning News
Nici un rezultat
View All Result
Acasa Descoperă Teleormanul

Roșiorii de Vede – 130 de ani cu “ drum de fier”

CronicaDeTr by CronicaDeTr
aprilie 13, 2019
in Descoperă Teleormanul
0
Roșiorii de Vede – 130 de ani cu “ drum de fier”
4.4k
Distribuiri
Share on FacebookShare on Twitter

Autor: Eugen Ovidiu Vlad

S-au împlinit 130 de ani de la racordarea orașului Roșiorii de Vede la rețeaua națională de căi ferate și toți atâția ani de la construirea primei gări în oraș: Gara Roșiori, redenumită 60 de ani mai târziu, Gara de Est, dar cunoscută și acum ca Gara Veche.

CFR a fost pentru orașul de pe Vedea, ca pentru întreaga Românie, cea mai imporatantă instituție din istoria modernă și contemporană deoarece a avut o contribuție decisivă la dezvoltarea economică și socială a urbei atât prin dimensiunile noi ale transportului de persoane și mărfuri cât și prin apariția aici a unui sistem caracterizat prin portul uniformelor, seriozitate, punctualitate și delimitări clare pentru funcțiile îndeplinite.

La 15 mai 1882, Parlamentul României aproba legea privind construirea mai multor ramuri de cale ferată pentru ”utilitate publică” printre care și linia Costești – Roșiori – Turnu Măgurele.

Această linie, în lungime de 111,7 km, a fost construită de geniul militar în două secțiuni: prima secțiune, Costești-Roșiori, fiind terminată și pusă în exploatare pentru traficul de mărfuri și călători la 1 ianuarie 1887, iar cea de-a doua secțiune, Roșiori – Turnu Măgurele, fiind dată în folosință la 12 septembrie 1887. Acum roșiorenii ajungeau la București prin Pitești, în cel mult nouă ore, ceea ce a însemnat un salt uriaș de la călătoriile de  trei zile care se făceau cu căruțele de poștă prin Vârtoape și Vadu Lat.

Tot atunci s-a dat în folosință Gara Roșiori, numită mai târziu Gara de Est. Aceasta era deservită de peste 150 persoane și era prevăzută cu rampă de descărcare a mărfurilor din vagoane, magazii, depozite, depou pentru locomotive, placă turnantă pentru întoarcerea locomotivelor și coloană hidraulică – turn de apă, pentru alimentarea locomotivelor cu abur și a clădirilor anexe.

Conform unei legi din 14 mai 1991, din stația CFR Roșiori s-a desprins o ramură către Alexandria – Smârdioasa – Zimnicea, pe o lungime de 90,8 km, care a fost dată în exploatare în două etape: la 2 decembrie 1895 până la Alexandria și la 1 iulie 1901 până la Zimnicea.

Tot din această perioadă datează și un studiu realizat de Serviciul Lucrărilor Noi de la Căile Ferate, în care se arăta necesitatea construirii căii ferate București – Roșiori – Craiova, în lungime de 204 km. Construcția acestei linii a început abia în anul 1915, din București, dar după câțiva kilometri s-a oprit din cauza războiului.

Calea ferată București – Videle – Roșiori Nord – Craiova se va definitiva în perioada iunie 1946 – august 1947.  Tot atunci se construiește ”Gara Nouă”, redenumită mai târziu Gara de Nord, nume pe care îl poartă și în prezent. Aceasta are un depou de locomotive, atelier pentru reparații vagoane, atelier de zonă și turn de apă. Gara Nouă a preluat și traficul de la Pitești spre Turnu Măgurele și Alexandria. Inaugurarea s-a făcut la 24 august 1947, dar personalul stației și călătorii erau nevoiți să folosească fostele  barăci ale muncitorilor constructori pentru că nu se realizaseră construcții speciale în acest sens. Clădirea actuală a stației a fost dată în folosință în anul 1960. În anul 1966 s-a realizat dublarea acestei căi ferate între Bucureșri și Roșiorii de Vede,  iar în anul 1979 a fost electrificată.

Odată cu apariția Stației CFR Roșiori Nord, gara din anul 1887 a primit oficial denumirea de Stația CFR Roșiori Est dar roșiorenii o numesc și astăzi ”Gara Veche”.

Related Posts

Andreea Georgiana Delcea și Vlad Negru, elevii de 10 ai Teleormanului
Actualitate

Andreea Georgiana Delcea și Vlad Negru, elevii de 10 ai Teleormanului

iulie 2, 2020
Mărturisirea
Actualitate

Mărturisirea

decembrie 3, 2019
Mărturisirea
Actualitate

Mărturisirea

noiembrie 20, 2019
[VIDEO] “Salvator din Pasiune”, la 18 ani. Peste 100 de intervenții în ajutorul semenilor
Descoperă Teleormanul

[VIDEO] “Salvator din Pasiune”, la 18 ani. Peste 100 de intervenții în ajutorul semenilor

noiembrie 16, 2019
Gala de Excelență în Educația din Teleorman: 85 de copii de excepție au fost premiați de Consiliul Județean
Actualitate

Gala de Excelență în Educația din Teleorman: 85 de copii de excepție au fost premiați de Consiliul Județean

octombrie 17, 2019
[VIDEO] Produs în Teleorman: Aurul mov al familiei Gheorghe din comuna Plosca
Actualitate

[VIDEO] Produs în Teleorman: Aurul mov al familiei Gheorghe din comuna Plosca

mai 16, 2019
Articolul urmator
Mai puțini și mai bătrâni

Mai puțini și mai bătrâni

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ARTICOLE POPULARE

Biciclist accidentat mortal, la Tătărăștii de Jos

Biciclist din Măldăeni decedat după ce a fost acroșat de o mașină

martie 9, 2023
Au început filmările pentru Moromeții 3. Regizorul Stere Gulea revine în Teleorman cu echipa

Au început filmările pentru Moromeții 3. Regizorul Stere Gulea revine în Teleorman cu echipa

martie 3, 2023
Impiegat din Teleorman, prins beat la serviciu. S-a ales cu dosar penal

Impiegat din Teleorman, prins beat la serviciu. S-a ales cu dosar penal

martie 17, 2023
„Mărinimia” primăriței de la Olteni: Înmormântări, petreceri și arpagic cu bani din bugetul local. Prejudiciul ajunge la peste 1 milion de euro (II)

„Mărinimia” primăriței de la Olteni: Înmormântări, petreceri și arpagic cu bani din bugetul local. Prejudiciul ajunge la peste 1 milion de euro (II)

martie 1, 2023
Prejudiciu de peste 1 milion de euro la Primăria Olteni. Raportul exploziv al Curții de Conturi (I)

Prejudiciu de peste 1 milion de euro la Primăria Olteni. Raportul exploziv al Curții de Conturi (I)

februarie 28, 2023

ALEGEREA EDITORULUI

Casa Județeană de Pensii Teleorman: pensiile nu vor întârzia

Casa Județeană de Pensii Teleorman: pensiile nu vor întârzia

martie 10, 2020
Legea carantinei și a izolării a intrat astăzi în vigoare

Legea carantinei și a izolării a intrat astăzi în vigoare

iulie 21, 2020
Noi avertizări meteo valabile pentru județul Teleorman. Vremea în următoarele trei zile

Noi avertizări meteo valabile pentru județul Teleorman. Vremea în următoarele trei zile

iulie 27, 2022
Teleorman: Peste 220 de șoferi testați cu etilotestul în ziua în care tradiția spune că e bine să bei 44 de pahare cu vin

Teleorman: Peste 220 de șoferi testați cu etilotestul în ziua în care tradiția spune că e bine să bei 44 de pahare cu vin

martie 10, 2023

Despre noi

Cronica de Teleorman / Ştiri din Teleorman şi nu numai!
Contact: 0 772 218 945 sau office@cronicadeteleorman.ro

Categorii

  • Actualitate
  • Administrație
  • Alegeri parlamentare 2020
  • Comunicate de presă
  • Cultură
  • Descoperă Teleormanul
  • Dezvăluiri
  • Educație
  • Eveniment
  • Interviu
  • Poiana lui Iocan
  • Politic
  • Publicitate
  • Reportaj
  • Sănătate
  • Social
  • Special
  • Video

Recent Posts

  • Percheziţii în Teleorman. Au vândut ilegal sute de kilograme de tutun. Prejudiciul estimat este de peste 120 de mii de euro
  • Nouă telormăneni reținuți, după ce ar fi înșelat firme de asigurări
  • Teleorman: 23 de percheziţii într-un dosar de infracţiuni economice
  • Teleorman, cel mai bătrân județ din România. Ponderea seniorilor este mai mare decât în orice stat european

© Copyright 2019 Cronica De Teleorman. Site web creat de Tandos Deluxe Web Design Alexandria

Nici un rezultat
View All Result
  • Actualitate
  • Administrație
  • Descoperă Teleormanul
  • Eveniment
  • Poiana lui Iocan
  • Special
    • Dezvăluiri
    • Interviu
    • Reportaj
  • Video

© Copyright 2019 Cronica De Teleorman. Site web creat de Tandos Deluxe Web Design Alexandria

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lorAcceptaRefuza Citeste mai multe..
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ