Modelul de cerere și a declarației pe propria răspundere pentru acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului Sars-CoV-2, au fost publicate în Monitorul Oficial.
MODEL Cerere zile libere plătite MODEL Declarație pe propria răspundere
În cazul în care cursurile școlare se suspendă, părinții copiilor în vârstă de până la 12 ani sau 26 de ani, în cazul celor cu handicap, pot beneficia, de zile libere plătite, potrivit OUG 110/2021. Actul normativ prevede că “zilele libere se acordă de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de data la care se decide limitarea sau suspendarea activităților didactice”.
Indemnizația aferentă acestor zile libere este de 75% din salariul de bază al unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut (maxim 4.035 de lei).
Zilele libere pot fi solicitate de părinți dacă:
- nu desfăşoară muncă la domiciliu sau telemuncă;
- nu sunt vacanţe şcolare;
- celălalt părinte al copilului nu beneficiază de zile libere plătite pe baza acestui OUG;
- celălalt părinte nu se află în concediu de creştere copil, nu este asistent personal al unuia dintre copiii aflaţi în întreţinere;
- celălalt părinte nu se află în concediu de odihnă sau concediu fără plată;
- celălalt părinte nu are contractul de muncă suspendat temporar;
- celălalt părinte nu realizează venituri impozabile din activităţi independente, din drepturi de proprietate intelectuală, activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură.
Numărul zilelor libere acordate unuia dintre parinti pentru supravegherea copiilor in situaţia limitarii sau suspendării activităţilor didactice care presupune prezenţa fizică a copiilor în unităţile de învătămant unde aceştia sunt înscrişi , se stabileste în funcţie de perioada prevăzută in :
(1) ordinul comun al ministerului educației și al ministrului sănătății, fără a ține cont de incidența locală sau scenariile de funcționare ale școlilor,
(2) In cazul în care limitarea sau suspendarea activităților didactice, care presupun prezența fizică a copiilor în unitățile de învățământ, se stabilește prin hotărâre a comitetului județean pentru situații de urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, la propunerea consiliului de administrație al unității de învățământ/de educație timpurie antepreșcolară, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenței cumulate la nivelul localității,
(3) decizia conducerii unității/instituției de învățământ, în cazul în care limitarea sau suspendarea activităților didactice care presupun prezența fizică a copiilor în unitatea de învățământ se stabilește ca urmare a apariției cazurilor de îmbolnăvire în unitatea de învățământ.
Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei, angajatorul transmite electronic la AJOFM Teleorman, pe pagina de internet aici.gov.ro, Cererea – Anexa nr.1, insotită de documnetele justificative, privind îndeplinirea condiţiilor de decontare a indemnizaţiei, in cel mult 30 de zile de la data efectuării plăţii contribuţiilor şi impozitelor aferente indemnizaţiei.Informaţii suplimentare legate de condiţii, documente justificative, procedura de decontare şi plată se pot obtine la adresa de mail: mariean.achim.tr@anofm.gov.ro, sau la telefon: 0247310155, int.101 – persoană de contact – Achim Caranica Mariean.