Elevii Liceului Teoretic „Constantin Noica” din Alexandria au fost implicați într-o nouă activitate de învățare din cadrul proiectului Erasmus+ “Let’s Make School Our Second Home!” (Să facem din școală o a doua casă!”), în Italia, localitatea Tursi, la unitatea de învățământ I.T.S.E.T. MANLIO CAPITOLO.
Alături de alți 35 de participanți din cele trei licee partenere din Turcia, Grecia și Italia, cei 14 elevi români au avut oportunitatea de a fi prezenți la o activitate de prevenire a bullying-ului, intitulată„Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention”.
În cele cinci zile, liceenii alexăndrineni au avut prilejul de a afla faptul că problemele tinerilor sunt aceleași, indiferent de naționalitate, religie sau obiceiuri, iar bullying-ul reprezintă motiv de anxietate și depresie ce afectează sănătatea sub toate formele și declin din punct de vedere academic.
Obiectivele activității de învățare au fost: înțelegerea tuturor formelor de agresiune în școli; recunoașterea comportamentului agresiv; conștientizarea problemelor conexe; identificarea incidentelor consecință a bullying-ului și analizarea consecințelor agresiunii; elaborarea unui plan de politici școlare privind prevenirea intimidării în școli și introducerea de abordări pedagogice pentru a trata victimele agresiunii, precum și a atacatorilor; dezvoltarea unor atitudini pozitive față de membrii grupurilor dezavantajate.
La finalul activității de învățare, participanții au învățat să facă distincția între diferitele forme de agresiune care pot deveni dăunătoare dorinței de a învăța și imaginii de sine, reușind totodată să-și dezvolte abilități de comunicare și sociale mai eficiente.
Liceul Teoretic „Constantin Noica” din municipiul Alexandria implementează, în calitate de coordonator, proiectul european Erasmus+ “Let’s Make School Our Second Home!” (Să facem din școală o a doua casă!”), pentru care a primit o finanțare de aproximativ 40000 de euro de la Comisia Europeană.
În acest proiect, care se va desfășura pe o perioadă de doi ani, sunt implicate patru licee din România, Grecia, Turcia și Italia, cuprinzând cinci activități de învățare, două în școala coordonatoare și câte una în fiecare școală parteneră.
Scopul acestui proiect este crearea unui mediu școlar motivațional la nivelul tuturor celor patru școli partenere, care să sprijine elevii din mediile dezavantajate, să prevină rezultatele slabe la învățătură sau abandonul școlar.
Important de menționat este faptul că în anul școlar 2019 – 2020, alți 12 elevi de la Liceul Teoretic „Constantin Noica” din municipiul Alexandria vor fi implicați în activități de învățare în școlile partenere.