Costel Barbu, deputat PNL de Teleorman, salută demersul CNAIR de lansare a licitației pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză București – Alexandria, despre care declară că este un proiect puternic susținut de Guvern, de mediul de afaceri și societatea civilă.
„Vești bune pentru Sudul României: drumul de mare viteză București-Alexandria, care leagă poli urbani importanți, și asigură o interconectare a zonelor mai dezvoltate cu cele mai puțin dezvoltate, intră în linie dreaptă.
Drumul de mare viteză este așteptat cu foarte multă speranță, atât de participanții la traficul din sudul României, cât și de locuitorii județelor pe care le traversează, pentru că va determina dezvoltarea economică din regiune, creșterea nivelului de trai, siguranță în circulația vehiculelor și reducerea timpilor petrecuți în trafic.
Teleormănenii vor avea o variantă modernă, sigură și rapidă la DN6, pentru care vom relua cât de curând lucrările de îmbunătățire a condițiilor de circulație. Proiectele de dezvoltare, modernizare și reabilitare a infrastructurii din #Teleorman sunt prioritare pentru mine și voi urmări, cu toată implicarea și responsabilitatea, derularea și finalizarea acestora.
Programul liberal, început de #LudovicOrban în 2019, la preluarea guvernării, continuă cu proiecte de infrastructură îndrăznețe susținute de guvernul Florin Cîțu și ne vom opri doar atunci când toate promisiunile vor fi transformate în fapte”, a transmis Costel Barbu printr-o postare pe pagina sa de socializare.
Totodată, deputatul PNL a furnizat și câteva date tehnice cu privire la drumul de mare viteză București-Alexandria.
„🔵 Drumul de mare viteză București –Alexandria, cu o lungime de 76 km, traversează județele Ilfov, Giurgiu și Teleorman.
🔵 Contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză București-Alexandria este finanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, având o valoare estimată de 17,695,961 lei.
🔵 Termenul limită până la care se pot depune oferte este 22 iunie 2021. Durata contractului va fi de 17 luni, din care 14 pentru Studiul de Fezabilitate și 3 luni pentru asistența tehnică.
🔵 Pentru obiectivul de investiții Drum de mare viteză București – Alexandria viitorul prestator va realiza o analiză multicriterială pentru alegerea alternativei optime de traseu, în cadrul căreia va propune și va compara minimum 3 alternative de traseu, una dintre acestea fiind reprezentată de traseul avizat în cadrul Studiului de prefezabilitate elaborat pentru Autostrada Sudului în anul 2013.
🔵 În cadrul Studiului de Prefezabilitate, elaborat în anul 2013, privind obiectivul „Autostrada Sudului” au fost propuse cinci variante de traseu (scenarii tehnice de realizare a autostrăzii).
🔵 Varianta 5, în lungime totală de 491,811 km, împărțită în 8 sectoare, avizată favorabil prin avizul CTE nr. 4296/07.06.2013, București – Alexandria – Roșiorii de Vede – Caracal – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj – legătura cu Autostrada A1, este punctul de pornire în proiectarea noului proiect, scos astăzi la licitație.
🔵 Ca parte componentă a Studiului de Fezabilitate, viitorul prestator va realiza și o analiză tehnico- economică pe baza factorilor relevanți, cum ar fi: siguranță rutieră, valori de trafic, constrângerile identificate, problemele de constructibilitate, impactul asupra mediului, costurile de investiție, timpul de călătorie, impactul socio-economic, precum și a cerințelor normelor și standardelor în vigoare. Această analiză comparativă va fundamenta alegerea clasei tehnice a drumului, respectiv Drum Expres sau Autostradă”, a mai scris Costel Barbu.